Saturday, March 10, 2012

我爱我家人!

家人,朋友,爱人。。。的确蛮难选择
但如果现在你问我,我会毫不犹豫的告诉你:“是的,我会把我家人放在第一!”

不知为什么,当我想到我爸妈那苍老的样子,我的心很难过,害怕失去他们!
所以,我要珍惜与他们的时光

小时候,不懂事。。。嫌妈妈啰嗦,常乱发脾气,不爱做家务
妈妈有病后,才开始不乱发脾气,主动帮忙做家务,减少他的负担


而我爸呢。。。他很疼我和我妹,从不骂或鞭(我的亲戚常说我们是她的宝贝女儿!哈!)
从小到大,不管我的成绩考得如何,我从不怕拿回家给我爸看,因为他不会责怪我
我要去哪里,参加什么活动,他都一一的允许

最近又一次,我的成绩考得不是很理想(突然想不要告诉家人,怕他们失望)
最后,还是告诉他们了
他们第一句话就是。。。“不用紧,不要给自己太大的压力!尽力就好!别把身体累坏”
哇! 我的眼泪瞬间流出来。。。

所以呢。。要好好珍惜他们!

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. It's pretty hard to satisfy both or more parties all the time. No one would be delightful to face the choices on taking sides of any. Only you yourself can make a choice for yourself. Just by being yourself is already a good reason for making a decision of your own, in addition of your own reasoning, which would later bring forward to your decision, I'm pretty sure either party, in this case, would understand it. Remember, you need not to explain yourself. The ones who are closed to you dont need it as they understand you nor your foes because they would never trust you. Dont be a scapegoat of faults on making such a harsh decision, be yourself, be considerable, be truthful, and be strong.

    ReplyDelete